تبلیغات
دغدغه های رهبری

دغدغه های رهبری
مقاومت
قالب وبلاگ
چکیده
در عصر حاضر، سازمان‌ها به‌طور فزاینده با محیط‌های پویا و در حال تغییر مواجه‌اند که شرط بقا در این شرایط متلاطم انعطاف‌پذیری، انطباق‌پذیری و کارآفرینی و نوآوری بیشتری می‌باشد.
داشتن یک سازمان نوآور نیازمند پیش شرط ‌هایی می‌باشد که از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین لازمه‌های آن حضور رهبرانی تحول‌آفرین  و تسهیم دانش می‌باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رهبری تحول‌آفرین بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش پژوهش صورت گرفته است، از لحاظ هدف کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی می‌باشد. حجم نمونه تعداد 160 نفر از مدیران ارشد شرکت‌های مهندسی فعال در حوزه رباتیک در شهر تهران می‌باشند که بصورت تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، پرسشنامه ترکیبی رهبری تحول‌آفرین ، پرسشنامه ترکیبی نوآوری سازمانی و پرسشنامه استاندارد تسهیم دانش می‌باشد، که پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0 ، 93/0و 91/0 به دست آمد و روش تحلیل عاملی برای بررسی روایی مورد استفاده قرار گرفته است. داده‌ها نیز با بهره‌مندی از همبستگی پیرسون، مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی تحلیل شدند.
 نتایج نشان داد رهبری تحول‌آفرین با حضور متغیر میانجی تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوری سازمانی دارد. از اینرو پیشنهاد می‌شود با بکارگیری و ایجاد ساختارهای مناسب حمایت کننده از سبک رهبری تحول‌آفرین و تسهیم دانش فضا و شرایط مناسبی برای نوآوری سازمانی فراهم شود.

دانلود اصل مقاله

[ سه شنبه 17 مرداد 1396 ] [ 10:54 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 01:18 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 12:43 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 12:38 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]

قلب تفکر انتقادی، توانایی در ارزیابی تفکر خویش است. با تفکر انتقادی می توان استدلال کرد، استنتاج کرد و مسائل را شناخت.
برای یادگیری تفکر انتقادی، سه ویژگی باید در پرسنل افزایش یابد: مهارت های تفکر انتقادی، منش تفکر انتقادی و تجربه.
سازمان های امروز نیاز دارند که پرسنلشان نسبت به انجام امور تامل کرده، خطاهای خود را اصلاح کرده و در تفکر هدفمند باشند. هیچ مدیری، تحمل کارمندی که منفعل، بی تفاوت به کار، بی علاقه با یادگیری، مایل به یکنواختی و روزمرگی باشد را ندارد.

منش تفکر انتقادی به صورت خلاصه عبارتست از: کنجکاوی، داشتن دانش بالا، اهیمت به استدلال، ذهن باز، انعطاف پذیری، ارزیابی منصفانه، صداقت در روبرو شدن با تعصب های شخصی، محتاط در قضاوت، علاقه مند به بازنگری، داشتن وضوح دید در مورد مسایل، داشتن انضباط در موضوعات پیچیده، کوشا در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، انتخاب معیار بر اساس دلیل، تمرکز بر کندو کاو، و استمرار بر یافتن پاسخ های که با توجه به موضوع و شرایط از دقت بالایی برخوردار است.


[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 12:35 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 12:22 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
[ یکشنبه 8 مرداد 1396 ] [ 12:19 ق.ظ ] [ حمید مظاهری راد ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حمیدمظاهری راد فعالترین وبلاگ نویس تبریزی با یکصد وب سایت در زمینه های مدیریتی سیاسی ادبی فرهنگی هنری ورزشی علمی اجتماعی تاریخی عرفانی گردشگری و...
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
ایران رمان